697-70-70-28 Skuteczna reklama w wyszukiwarce (GOOGLE) kontakt@uslugi-firm.pl

🚀Co to jest pozycjonowanie ❕ ❕  i dlaczego warto inwestować w SEO ❔

Pozycjonowanie stron internetowych to nic innego, jak poprawa pozycji serwisu WWW w wynikach wyszukiwania Google. Każda strona, aby zaczęła sprzedawać musi być widoczna w sieci, czyli znajdować się wysoko w wyszukiwarce Google. Jednak proces pozycjonowania wymaga specjalistycznej wiedzy i trzeba go powierzyć specjalistom, aby nie narazić się na karę od Google, której trudno się później pozbyć. Po przeczytaniu tego tekstu będziesz wiedział: czym jest pozycjonowanie, jak je zlecić, co wymagać. 

Test Od czego zacząć ustawianie wyników wyszukiwania w top 10

 

Analiza Konkurencji z top wyników

Audyt Strony do Pozycjonowania

Strategia działania

Wdrożenie w działanie wniosków

🧠📜Audyt SEO przed rozpoczęciem ustawiania wyników Google 🧠💭

Jeśli firma, której chcecie zlecić pozycjonowanie strony WWW najpierw twierdzi, że musi wykonać audyt SEO, to już możecie być pewni, że profesjonalnie podchodzi do powierzonych obowiązkowych. Audyt SEO to dokument, w którym zawarte są wszystkie informację na temat uwag, porad oraz co trzeba poprawić, aby strona była lepiej traktowana przez Google. Są to informacje niezbędne do pracy dla programistów oraz redaktorów, którzy będą zajmować się pozycjonowaniem. Nie muszą sami zajmować się analizą danych, a mogą od razu przystąpić do pracy. Wykonanie profesjonalnego audytu SEO to podstawa przed rozpoczęciem procedury pozycjonowania strony firmowej w Google.

Czy pozycjonowanie jest konieczne?

To pytanie zadaje sobie bardzo wielu właścicieli firm, którzy zastanawiają się, czy zainwestować w pozycjonowanie strony firmowej w Google. Jeśli zależy Ci na tym, aby biznes stale się rozwijał, chcesz zdobywać nowych klientów bez konieczności samego ich poszukiwania, to pozycjonowanie SEO jest Ciebie niezbędne. Jeśli prowadzisz firmę, w której sprzedajesz usługi lub produkty o dużej wartości, to koniecznie musisz zainwestować w SEO. Koszt pozyskania klienta w porównaniu do zysku będzie bardzo korzystny. Jeśli uważasz, że pozycja na pierwszej stronie wynikach wyszukiwania w Google nie jest ważna, to jesteś w dużym błędzie. Właśnie te serwisy mają największą szansę na sprzedaż. Staraj się zawsze być jak najwyżej przy każdych ważnych, dla Twojego przedsiębiorstwa, słowach kluczowych.

Pozycjonowanie globalne

Pozycjonowanie stron WWW można podzielić na dwie grupy: globalne i lokalne. W tym pierwszym przypadku, SEO jest trudniejsze, ponieważ trzeba rywalizować z wszystkimi, których ta dana interesuje. Tak naprawdę z firmami z całej Polski. Jeśli jest to fraza “pozycjonowanie stron”, to trzeba liczyć się z tym, że pojawią się tutaj wyniki wyszukiwania z całego kraju. Trzeba pamiętać, że pozycjonowanie globalne nie jest dla wszystkich firm i w większości przypadków lepiej zdecydować się od razu na pozycjonowanie (SEO) lokalne. Jeśli ktoś oferuje transport na trasie Łodź – Warszawa, to nie zależy mu na tym, aby wyskakiwać, np. klientom z Szczecina. 

Pozycjonowanie lokalne

Jest niezwykle istotne dla firm, które oferują swoje usługi i produkty na konkretne, lokalne, np. w Łodzi. Przykładowe zapytanie, to np. “pozycjonowanie stron Łódź”. Po wpisaniu takiej frazy w wyszukiwarce Google otrzymasz wyniki odpowiadające firmom, które świadczą takie usługi i są z Łodzi lub okolic. Oczywiście na taką frazę może się wypozycjonować nawet firma z Warszawy. To jest właśnie pozycjonowanie lokalne, czyli dane wyrażenie + nazwa miejscowości. Teoretycznie jest łatwiejsze od pozycjonowania globalnego, ale wszystko zależy tak naprawdę od ilości konkurencji na daną frazę

Narzędzia wspomagające pozycjonowanie

Dostęp do Raportów SEO

Audyt Seo czynników rankingowych

Marcin Stańczak 

 

Czy Google karze za pozycjonowanie (SEO)?

Z reguły potentat internetowy skupia się na nagradzaniu właścicieli stron za ich pracę nad stroną. W jaki sposób? Otóż wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Jeśli odpowiednio dobrze przygotowaliśmy kod strony, treść oraz zadbaliśmy o linki przychodzące, to można być spokojnym o widoczność strony w Google. Nawet zmiana i aktualizacja algorytmu Google nie spowoduje dużych spadków, a wręcz przeciwnie. Nawet pozycja w wyszukiwarce może wzrosnąć kosztem konkurencji. 

 

W jakich sytuacjach możemy dostać karę? W przypadku, gdy nad pozycją serwisu w wynikach wyszukiwania Google pracujemy w sposób nieetyczny, korzystamy z rozwiązań, które mogą dać szybki efekt, ale są przez potentata internetowego zabronione. Zdecydowanie takich metod odradzamy, ponieważ później powrót do “łask” Google może być bardzo trudne, a niekiedy wręcz niemożliwe. Szybciej będzie założyć nową stronę i od nowa pracować nad SEO, niż czekać, aż Google odblokuje poprzednią. 

Jakie działania są nieskuteczne?

W sieci można znaleźć wiele ofert, które według opisu gwarantują doskonałe wyniki w pozycjonowaniu. Trzeba je tylko zastosować i sukces murowany! Tak przynajmniej można przeczytać w opisach ofert. Jednak w większości przypadków jest to tylko strata pieniędzy. Na pewno nie warto kupować hurtowo linków z aukcji na Allegro, gdzie za kilkaset linków trzeba zapłacić raptem kilkadziesiąt lub kilkaset złotych. Finansowo oferta wygląda nieźle, ale tak naprawdę nic nam nie da, a wręcz przeciwnie – Google może uznać, że spamujemy. 

 

Katalogi stron? Kiedy doskonale zdawały egzamin, a teraz warto tylko korzystać z najlepszych. Na pewno nie warto masowo ich dodawać. Profile na forach i w social mediach? Nie zaszkodzą, ale proszę nie oczekiwać dużych wzrostów pozycji. Jeśli pojawi się poprawa, to tylko delikatna.

Jak zdobywać linki przychodzące? 

To jest najważniejsze pytanie, jakie zadaje sobie każda osoba, która zaczyna przygodę z SEO. Nie ważne, czy pozycjonujemy lokalnie (np. na Łódź), czy globalnie, linki przychodzące są bardzo ważne. To dzięki nim Google wie, że na stronie są ciekawe treści, które warto promować, ponieważ robią to również inni. Im więcej odnośników do Twojej strony, tym pozycja w Google będzie lepsza. Trzeba jednak pamiętać, że muszą to być linki z wartościowych stron, a nie świeżo postawionych, bez żadnej historii w Google. Niestety dla potentata internetowego są, tak naprawdę, nic nie warte. Takie odnośniki można stosować, ale do stron zapleczowych. 

 

Co to jest strona zapleczowa?

Serwis, który służy do generowania treści pokrewnej tematycznie z stroną, do której odnośnik będzie prowadził. Umieszczane są tam artykuły związane z tematyką linkowanej strony. Nie linkujcie zaplecza między sobą! 

 

Skąd można zdobywać linki?

  • blog specjalistyczny: każda firma świadcząca usługi zna się na swojej branży, więc warto tym się pochwalić za pomocą bloga. W jaki sposób? Otóż publikować specjalistyczne teksty, które mogą być przydatne dla osób szukających informacji o danej branży. Ponadto to doskonałe źródło linków do oferty. 
  • social media: chociaż nie mają dużej mocy “sprawczej”, to jednak warto pamiętać o linkowaniu z Facebooka, Twittera, Linkedin i innych serwisów social media. Google to docenia,
  • udzielanie się na blogach, forach dyskusyjnych w pokrewnym temacie, a następnie naturalne linkowanie do oferty, bloga,
  • kanał na YouTube: chociaż jest to również element social media, to jednak warto uruchomić swój kanał i komentować podobnie tematycznie filmy (koniecznie z aktywnym linkiem do strony).

Jak wybrać firmę do pozycjonowania w Łodzi?

Łódź to miasto, w których firm oferujących usługi SEO jest naprawdę bardzo wiele, więc wybór może nie być łatwy. Na pewno nie warto korzystać z “pierwszej lepszej” oferty, którą znajdziemy lub jaka zostanie przedstawiona. Zanim zostanie wybrane firma do pozycjonowania warto zebrać oferty z kilku miejsc, porozmawiać z ich przedstawicielami i sprawdzić, co dane przedsiębiorstwo oferuje w swoim abonamencie. Na rynku łódzkim konkurencja jest duża, a ceny są przystępne, co dla Klientów jest bardzo dobrą informacją! 

Co jest ważne w pozycjonowaniu? Podsumowanie

Omówiliśmy już chyba wszystko na temat pozycjonowania, a teraz przyszedł czas na podsumowanie wszystkich myśli. Koniecznie trzeba się do tych punktów stosować, a najlepiej to zlecić takie działanie profesjonalistom, tak aby nasze działanie nie spowodowały “bana” od Google. 

 

Ważne kwestie dotyczące pozycjonowania (SEO):

  • nie wolno ukrywać słów kluczowych (np. taki sam kolor tekstu i tła),
  • używać słowa kluczowe tylko zgodne z daną treścią,
  • nie nadużywać słów kluczowych,
  • zdobywaj linki przychodzące z innych stron,
  • regularnie poprawiaj optymalizację strony,
  • adresy URL oparte na wyrazach, powiązane tematycznie,
  • szybki czas ładowania stron,
  • unikanie zbędnych i dużych plików graficznych i animacji,
  • podkreślaj i pogrubiaj najważniejsze słowa w tekście, nie tylko słowa kluczowe,
  • stosowanie nagłówków H1, H2, H3 itp.,
  • wykorzystywanie tagów