697-70-70-28 Skuteczna reklama w wyszukiwarce (GOOGLE) kontakt@uslugi-firm.pl

  Pozycjonowanie stron to zdobywanie pozycji  do top 10

Pozycjonowanie stron www

Czym jest pozycjonowanie stron www?

Pozycjonowanie stron internetowych to przepustka by istnieć i być zauważalnym w świecie internetu. Mimo, iż liczba internautów jest bardzo duża, ich ilość stale rośnie. Ma o miejsce także w Polsce. Można powiedzieć, że wszystko zmierza do sieci. Internet wypiera prasę i wszystko co z nią związane, m.in. reklamy, na których opiera się biznes i ogólny popyt na usługi i towary. Źródłem wyszukiwania ogólnie pojętych usług jest internet, a dokładniej wyszukiwarka Google. Jest to najpopularniejsza witryna poszukiwania dosłownie wszystkiego. Wraz z coraz większą konkurencją w sieci potencjalny klient internauta ma duży wybór. To wiąże się z kwestią widoczności naszej strony internetowej w wyszukiwarce. Przede wszystkim warto zadbać o to by potencjalny klient mógł nas odnaleźć w wynikach wyszukiwania, ale to nie wszystko.

Wyszukiwarki stron

Obojętnie z jakiej branży jest nasz biznes, potencjalny klient korzysta zazwyczaj z wspomnianej wyszukiwarki Google. Popularność naszej strony i wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to chęć każdego przedsiębiorcy. Na szczęście dzisiaj istnieje dobra metoda na to. Mowa o pozycjonowaniu. Co o takiego? Pozycjonowanie w wyszukiwarce internetowej to działania mające na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie nieodłącznie wiąże się z działaniami SEO, czyli optymalizacją pod wyszukiwarki internetowe pod względem fraz kluczowych. Odpowiednie słowa i frazy to główny czynnik decydujący o poprawie pozycji w wynikach szukania.

Odpowiednia Optymalizacja strony

Co więc poczynić by znajdować się wysoko dzięki konkretnym słowom? Wszystkie działania mające to na celu to właśnie pozycjonowanie. Jest polska wersja nazwy tego procesu. W języku angielskim to skrót SEO, czyli Search Enginge Optimization, czyli optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe. Optymalizacja to nie tylko słowa czy frazy kluczowe. By być wysoko w wynikach wyszukiwań, warto zadbać o inne aspekty wpływające na dobra widoczność. Co do nich należy? Pozycjonowanie to dążenie do poprawy wszystkich elementów, które wpływają na poprawę pozycji w wynikach, a są to przede wszystkim: prawidłowe funkcjonowanie strony www, wspomniane treści i słowa kluczowe oraz popularyzacja strony wśród użytkowników. Najważniejsze czynności to m.in.: odpowiednia optymalizacja kodu HTML, słowa kluczowe i odpowiednie treści wraz z nagłówkami, usprawnianie strony pod względem technicznym, struktura organizacyjna treści w formie zakładek czy podstron, przygotowanie strony w wersji mobilnej oraz ogólna popularyzacja strony w formie promocji, linków, reklamy, marketingu szeptanego, social media, współpraca z blogami itp.

Wszyscy na pozycje!

Prowadzisz biznes w Internecie? Chcesz zwiększyć swoją pozycję na rynku? Pomyśl o pozycjonowaniu. Liczba osób korzystającą regularnie z sieci nieustannie rośnie, tylko w Polsce co miesiąc aż 20 milionów Internautów korzysta z wyszukiwarki Google. Żaden przekaz reklamowy nie generuje takich efektów, jak wysoka widoczność strony www w wynikach wyszukiwania, dlatego prowadząc firmę online warto zadbać o to, była ona wysoko wypozycjonowana.

Obecnie, prawie 90% ruchu na każdej witrynie to wynik wyszukiwania słów kluczowych. Internauci wpisują różne frazy, zaś pozycjonowanie odbywa się dla każdej z nich indywidualnie. Wypozycjonowanie witryny tak, aby znalazła się ona na pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania hasła: „busy Polska-Niemcy” nie oznacza, że będzie ona równie wysoko, gdy wpiszemy: „przewozy osób”. Pozycjonowanie w Internecie polega więc na zwiększaniu widoczności strony internetowej firmy lub usługi w wynikach wyszukiwania. Strona www może być efektywnie wypozycjonowana pod kilka słów kluczowych, dlatego warto poświęcić temu zadaniu trochę czasu i wybrać frazy, które celnie opisują charakter działalności. Najlepiej, aby propozycje wypłynęły bezpośrednio od firmy pozycjonującej, która jest w posiadaniu narzędzi określających średnią miesięczną liczbę wyszukiwani różnych haseł. Wybór tych najpopularniejszych wydaje się oczywisty, jednak warto wziąć poprawkę na to, że niektóre frazy są już pozycjonowane, więc osiągnięcie wysokiego wyniku na stronie z wyszukiwaniami może okazać się niemożliwe, a co za tym idzie – stratą czasu i pieniędzy. Większe szanse powodzenia mamy pozycjonując witrynę dla fraz, typu: „transport HDS Łódź”, „wywóz gruzu Pabianice”, „wynajem kontenerów łódzkie”. Lepiej znaleźć się na pierwszym miejscu dla mniej popularnych słów kluczowych, niż na piątym wśród najczęściej wyszukiwanych. Kolejność pokazywanych stron internetowych to nie jest kwestia przypadku, oczywiście. Najwyższe pozycje zajmują płatne reklamy, pod nimi znajdują się witryny internetowe, które zostały uznane za najbardziej pasujące do wpisanego zapytania. Kolejność rozmieszczenia stron to wynik algorytmu Google. Sposób działania pozostaje tajemnicą, aczkolwiek istnieją dwie ogólne grupy czynników, które mają wpływ na pozycję strony www i są one związane z: treścią zawartą na stronie i jej działaniem popularnością witryny w Internecie Miejsce, na którym znajduje się nasza witryna ma bardzo duże znaczenie. Im wyżej, tym większy odsetek osób, które wpisały dane hasło, kliknie w wynik i przejdzie na daną stronę. W rzeczywistości, tylko trzy pierwsze pozycje są warte uwagi i wyłożonych na ten cel pieniędzy. Strona dobrze zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek będzie pojawiać się na wysokich pozycjach na dużą liczbę fraz kluczowych.

Komu zlecić Pozycjonowanie

Pozycjonowanie może przynieść ogromne korzyści i dlatego warto zlecić te zadanie specjalistom. Koszt takiej usługi waha się od 200 do nawet kilku tysięcy złotych miesięcznie. Na wysokość ceny wpływ ma popularność wybranych słów kluczowych, a co za tym idzie – konkurencja, z którą będzie musiała się zmierzyć firma pozycjonująca, także narzędzia i strony, którymi dysponuje. Młodzi przedsiębiorcy często popełniają poważny błąd zlecając pozycjonowanie za mniej niż 100  złotych, najczęściej amatorom. Nie warto ulegać pokusie zaoszczędzenia paru groszy, bo może to przynieść więcej problemów niż korzyści.

Poprawna optymalizacja kodu strony

Wysoka pozycja witryny w wynikach wyszukiwania to cel każdego przedsiębiorcy. Pierwsze trzy miejsca przyciągają największą liczbę odwiedzających, co przekłada się na zyski danej firmy. Chcąc dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców, warto zadbać o odpowiednią optymalizację strony pod kątem SEO.
SEO (Search Engine Optimization) to szereg działań przeprowadzanych na stronie internetowej umożliwiających osiągnięcie przez nią jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. Modernizowanie witryny dobywa się z uwzględnieniem standardów danej wyszukiwarki oraz potrzeb użytkowników tak, aby była ona maksymalnie prosta i przyjemna w obsłudze. Prawidłowo przeprowadzona optymalizacja niesie ze sobą wiele korzyści, m.in. zwiększa liczbę odwiedzających, a tym samym przewagę nad konkurencją, umożliwia korzystanie z witryny na różnych urządzeniach i systemach operacyjnych, poprawia intuicyjność i odbiór treści. Optymalizację można przeprowadzić na poziomie kodu, treści i grafiki. Każdy z tych elementów jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania witryny oraz jej pozycjonowania. W sieci istnieje kilka milionów stron internetowych. Znalezienie tej właściwej, po wpisaniu zapytania do wyszukiwarki jest możliwe, dzięki złożonym algorytmom Google – formułom i procesom komputerowym, które analizują otrzymane informacje, uwzględniając prawie 200 unikatowych „wskazówek”, by dostarczyć najtrafniejszy wynik. Optymalizację kodu strony można przeprowadzić pod kątem zwiększenia prędkości wczytywania się witryny i wyszukiwania jej przez wyszukiwarki oraz zgodności ze standardami W3C, mówiących o tym, jak tworzyć strony, aby były one dostępne dla każdego, niezależnie od oprogramowania czy sprzętu. Zmiany w kodzie źródłowym mają ułatwić poruszanie się po witrynie, indeksowanie podstron i wyróżnianie fraz, powiązanych z tematyką serwisu. Działania mające na celu usprawnienie nawigacji wewnątrz witryny są bardzo ważne, ponieważ dzięki temu użytkownicy jak i roboty sieciowe mają łatwy i szybki dostęp do nawet odległych elementów strony.
Po dokonaniu niezbędnych poprawek w kodzie, warto przystąpić do optymalizacji informacji. To, jak często użytkownicy odwiedzają witrynę i ile czasu na niej spędzają, zależy w dużej mierze od jakości prezentowanych treści. Warto postarać się o długie, wyczerpujące opisy oferowanych produktów i usług, co zwiększa wiarygodność firmy, a z punktu widzenia robotów wyszukiwarki czynią ją bardziej wartościową. Treści powinny być unikatowe i zawierać słowa kluczowe, najlepsze dla pozycjonowania strony. Należy unikać wpisywania słów-kluczy na siłę, ponieważ wyglądają one nienaturalnie, lepiej zastosować synonimy lub słowa bliskoznaczne. Informacje powinny być odpowiednio sformatowane, dobrze wzbogacić je o zdjęcia lub grafiki. Uwypuklenie pewnych treści, wyodrębnienie elementów innych pod względem logicznym, dostosowanie rozmiaru plików (zdjęć, filmików, grafik) znacznie poprawia użyteczność strony. Nawet jeśli nie zależy Ci na zwiększeniu widoczności swojej witryny, pomyśl o jej odbiorcach, dzięki optymalizacji będzie ona bardziej przyjazna.

Optymalizacja stron internetowych

Przechytrzyć wyszukiwarkę
O SEO słyszał każdy. Żyjemy w świecie, gdzie nasze drugie życie toczy się w sieci. A to na jakich witrynach spędzimy nasz czas, w dużej mierze zależy od tego jakie adresy podpowie nam wyszukiwarka internetowa. I tutaj dochodzimy do meritum – SEO to akronim oznaczający Serach Engine Optimalization, czyli optymalizację dla internetowych wyszukiwarek. Co to oznacza? To, że istnieją techniki umożliwiające „przykucie uwagi” do danej strony i podniesienie jej o kilka szczebli wyżej w wynikach wyszukiwania. A korzyści z takiego zabiegu, są chyba oczywiste.
Pojawienie się SEO nastąpiło równocześnie z pojawieniem się wyszukiwarek internetowych. W końcu prawie każdy twórca strony, komercyjnej czy nie, pragnie aby jego dzieło znajdowało się na szczycie listy wyszukiwań. Zmieniały się metody – od słów kluczowych, przez frazy, po odnośniki. Cel jednak pozostawał ten sam – wyprzedzić konkurencję, przyciągnąć uwagę jak największej liczby odbiorców. W końcu każde unikatowe wejście na stronę, to niepodważalna wyznacznik wartości strony.
Wraz z rozwojem mechanizmów wyszukiwania, rozwijają się też zabiegi SEO. Obecnie podzielić je można na dwie podstawowe grupy czynności. Pierwszą z nich jest optymalizacja strony internetowej. Polega ona na doborze odpowiednich nagłówków, tworzenia tekstów z użyciem pożądanych fraz (tzw. keywords), organizacji elementów składających się na wewnętrzne linkowanie. Drugim elementem jest pozycjonowanie, które polega na pozyskaniu odnośników prowadzących do witryny z innych, zewnętrznych witryn.
Dawniej, każdy mógł sam zając się swoją witryną od A do Z, włączając w to pozycjonowanie. Niestety czasy przejrzystych zasad, według których pracują największe przeglądarki internetowe dawno minął. Dzisiaj aby wypromować stronę, należy zdać się na profesjonalistów. Potrzeba nie lada wiedzy i umiejętności, aby doprowadzić do podniesienia miejsca, na którym dana strona będzie się pojawiać.
Warto także zwrócić uwagę, że dzisiaj pozycjonowanie to nie wszystko. W walce o popularność wielką rolę odgrywają nie tylko wyszukiwarki, ale i media społecznościowe. Ponadto jedno wiąże się z drugim. Jak już zostało wspomniane, o pozycji na której znajduje się strona w wynikach wyszukiwania, decyduje między innymi ilość linków z zewnętrznych witryn. „Robiąc szum” w mediach społecznościowych, pomagamy więc także naszej stronie. Im więcej o nas mówią, tym wyżej pniemy się w internetowej hierarchii.
Niezależnie od celu jaki nam przyświeca, warto zainteresować się jak można uzyskać większą popularność, albo jak przynajmniej jak przykuć uwagę wybranej grupy odbiorców. Na pewno nie zaszkodzi, a może dać nam niesamowitą satysfakcję.

Innowacyjne pozycjonowanie stron internetowych

Skontaktuj się z nami i porozmawiajmy o strategi dla ciebie

pozycjonowanie stron Łódź